Walinda de Jong

Walinda de Jong is 26 jaar, opgegroeid in Ermelo en woont sinds 6 jaar in Ede. Al van jongs af aan zingt ze en vanaf dat ze 8 jaar is treedt ze op, op schoolfeesten, familiefeesten en deed ze mee aan talentenjachten en meerdere jaren aan het Kinderen voor Kinderen songfestival. Maar hoe ouder ze werd, hoe minder zij ging geloven in zichzelf en haar eigen talenten. Tot ze in 2018 opeens weer mocht optreden op een businessevent van Simone Levie voor 700 ondernemers en vanuit daar kwamen er allerlei aanvragen voor optredens vanuit andere ondernemers. Hierdoor kreeg ze het gevoel, dat ze toch weer meer met zingen mag gaan doen, omdat er dus toch mensen zijn die hier blijkbaar op zitten te “wachten”. Walinda schreef ook altijd al veel om zichzelf te motiveren of haar gevoelens te uitten. Na het optreden op het businessevent kwamen er mensen in haar leven, die haar gingen helpen met haar eerste liedjes schrijven. Toen Walinda op het singersongwriterfestival Ede de leden van Stichting  Jamesway tegen kwam, leek dit haar ideale kans om nog meer tijd in haar zang/liedjesschrijfcarriere te gaan steken met hulp van Stichting Jamesway!

Josh Alexander

Deze getalenteerde singer-songwriter uit Australië heeft door ondersteuning van Stichting Jamesway in de studio kunnen werken aan zijn ballad "Closing". De opnames vonden plaats in december 2018 / januari 2019 in Studio Cultura in Ede. Josh is op dit moment in onderhandeling met een distributie bedrijf in het land 'Down Under' over de release van dit nummer als single. Het nummer duurt maar liefst 4'44"...! Geen standaard lengte. Op de vraag waarom dit nummer zo lang is antwoord Josh steevast: "I'm really bad at writing short songs". Op dit moment verblijft Josh weer in Perth (Australië). We wensen Josh veel succes en hopen snel weer van hem te horen.

BREAKING NEWS: de track is gereleased op Spotify :-)

Harmonium

De track werd geproduceerd door Peter Witjes die ook de drums programmeerde. In het nummer is ook een vintage harmonium te horen. Meer informatie over de studio vind je hier: www.studiocultura.nl

Gina Melis - backingvocals, piano

Josh Alexander - guitars, vocals, harmonium

Peter Witjes - bassguitar, backingvocals, drumprogramming, production.

Met dank aan Robin Assen (Navarone) voor zijn tips over het programmeren van de 'shuffle' ;-)

Rose

Rose is 29 jaar en opgegroeid in het mooie Gelderland. Deze creatieve dame was al jong bezig om te ontdekken hoe ze zichzelf kon uiten. Bikini's knutselen van boodschappentassen, waar zelfs echte bestellingen van doorkwamen! Naast het maken en ontwerpen van unieke kleding was ze actief op het toneel en deed ze regelmatig kleine optredens op school, voor familie en vrienden.

Muziek (gitaar en zang) deed rond het 12e levensjaar zijn introductie in het leven van Rose, de onzekerheid heeft haar er van weerhouden om er echt op uit te trekken met haar eigen gemaakte nummers en om zich echt als zangeres te presenteren voor publiek.

Door de inmiddels gegroeide levenservaring was dit voor Rose hét moment om met de hulp van Stichting Jamesway toch de stap naar het publiek te zetten en iets moois neer te zetten! Succes Rose!

Reggie van Dinter

Hip-Hop is een muziekstijl die we binnen de stichting nog niet eerder tegen zijn gekomen, zo ging het derde project van start. Reggie is rapper en songwriter die graag een eerste EP uit zou brengen met hulp van de stichting. Inmiddels is hij gestart met zanglessen en hulp bij de songwriting welke de stichting voor hem financiert. Reggie weet wat hij wil en draagt graag zijn christelijke levensovertuiging uit door zijn muziek. Reggie van Dinter woont in Ede. In het dagelijks leven is hij jongerenwerker bij Youth for Christ en daarnaast volgt hij nog een studie. Sinds zijn 18e is hij bezig met rappen en songwriten en heeft in het verleden wel eens optredens gehad en hier en daar wat opgenomen. "Ik ben al een hele tijd bezig geweest om te kijken naar de mogelijkheid om meer te doen met mijn muzikale kwaliteiten door een allereerste ep uit te brengen en mij verder te ontwikkelen als rapper/songwriter. Mijn doel in het maken van muziek is, om een positief geluid naar buiten te brengen en mensen te inspireren en hoop te geven. Dit alles vanuit een christelijke identiteit!"

Door emigratie naar Manchester UK is het project met Reggie vroegtijdig gestopt.
Wij wensen hem veel succes met zijn muzikale ontwikkeling.

Thijs Roseboom

De enthousiaste Thijs voegde zich bij de groep, hiermee startte het tweede project. Thijs was als singer-songwriter op dat moment nog volop in de race bij the Voice of Holland.

Uiteindelijk is hij tot aan de blind auditions gekomen en heeft een start gemaakt als vast gezicht en leadzanger van de Jamesway Liveband.

Een optreden met de gehele groep heeft nog plaats gehad in Wageningen bij foodfestival “Eten op rolletjes “. Daarna is besloten om met alleen de rythemsectie door te gaan met Thijs als leadzanger/gitarist.

Er zijn toen 3 optredens geweest voor een groter publiek in deze nieuwe formatie. Één optreden in Cinemec te Ede, bij het Rabo Event (2015) met ca. 1000 gasten en in Nijmegen tijdens de 4 –daagse van Nijmegen (2015) op de Ramblas en op een groot studentenfeest van een aantal studentenverenigingen (2016) in Nijmegen met een opkomst van meer dan 800 personen. Met deze podiumervaring was het tijd voor de volgende stap.

Thijs gaf aan de sprong naar het grote publiek aan te kunnen en heeft zich toen opgegeven voor Idols, waardoor de Stichting in juli 2016 besloot dat dit het einde van het 2e project was. Thijs is uiteindelijk in de live-uitzendingen geweest en is geëindigd als 5e finalist.

Zijn traject bij de Stichting Jamesway eindigde maar in zijn muzikale carrière heeft Thijs de eerste stappen gezet.

"Met Thijs was het altijd lachen geblazen, vol enthousiasme en hij gaf altijd 200%. Voor zingen en gitaar had hij talent maar ervaring in grote optredens en het samenspelen met anderen miste hij. Daarin hebben we hem als Stichting Jamesway goed kunnen helpen."

R. Oud bandlid van de Jamesway Liveband.

Jamesway 'The Collective' Liveband

Het 1e project van de stichting Jamesway startte medio 2015. Een groepje enthousiaste musici (waaronder de oprichters van deze stichting) vormde een band. Gedurende het project zijn er vele audities geweest omdat er animo was voor een groep met veel blazers. Op een zeker moment bestond de groep uit meer dan 15 personen, met een complete blazerssectie, rhytmsectie, zangers en zangeressen. Omdat de groep te groot werd voor de repetitieruimte bij Cultura werd er verhuisd naar Studio-13 op het industrieterrein in Ede. Vanaf toen is dit de vaste uitvalsbasis geworden omdat het maken van opnames hier ook mogelijk is.

Sommige leden van deze grote groep zijn toen gebleven, anderen zijn doorgegaan met muziekmaken bij andere collectieven of bands. De Jamesway liveband heeft meerdere optredens gehad op de lokale podia en festivals.

Wij zijn te bereiken via de contactpagina

IBAN NL 08 INGB 0006 7959 87